We zijn weer thuis

28 augustus 2011 - Thuis, Nederland

27 augustus  Vanmorgen geen haast want de bus gaat pas om half 12. Op de boulevard nog wat gedronken en dan met de bus mee….. Hij stopt wel heel vaak en staat lang stil….. Er blijkt iets met de motor te zijn en de bus gaat niet verder, de airco deed het ook al niet best, maar erger is dat onze aansluiting om half 2 in Split misschien niet gehaald kan  worden. Dat voelt wel onrustig! Er komt een andere bus die al vol zit dus dan maar staan. Om half 1 zijn we pas in Trogir, om die tijd hadden we in Split moeten zijn. De bus rijdt goed door, maar rijdt ineens weer langzaam omdat een auto 40 km per uur blijft rijden, Split zien we al opdoemen. Het wordt nu wel heel spannend. We hadden er op gerekend dat we in Split drinken en eten konden kopen voor onderweg. Bij het busstation (13.28) is er een opstopping en eindelijk zijn we er. Snel de bus uit, veel drinken kopen en naar de bus naar Zagreb gesneld. Net op tijd zitten we erin. Gelukkig maar. Hoewel, we hadden natuurlijk op die manier nog een paar dagen eraan kunnen plakken…..

Keurig op tijd komen we in Zagreb aan, daar willen we wat eten bij het station. Nergens in de buurt is er iets… ongelooflijk. Met de koffers sjouwen we een stuk richting binnenstad om dan maar ergens neer  te strijken. Dat hadden we ons iets anders voorgesteld. Op tijd bij de nachttrein, zijn er 6 bedden klaargemaakt in onze couchette, het zal toch niet…. Ja er komen nog 2 mensen bij….. Gelukkig kunnen we regelen dat we met z’n 4 blijven, het is al vol genoeg met onze bagage. Snel gaan liggen, nog even de Kroatische en Sloveense marechaussee, die toch echt willen weten of de jongens zijn wie ze zijn. En dan dommelen maar.

28 augustus We komen 6.10 uur in München aan, het is koud! De lange broeken maar aan, koffie halen en de ICE in. De zon schijnt maar voelt heel anders dan in Kroatië! Alles zit verder mee, ontbijtje in München, kopje koffie in Frankfurt en tegen 17 uur weer thuis. Konijnen dag zeggen, was in de machine, kopje thee en bijkomen van de reis. Het was heerlijk!